בדיקת מים בבריכות, ג’קוזי, ספא ומי נופש

להנות ולשמור על הבריאות

בדיקת איכות מים במתקני פנאי וטיפול

בריכות שחייה ומתקני ספא מהווים מקום לפעילות גופנית ופנאי לאוכלוסייה רחבה, אך לעיתים בשל טיפול לקוי עלולים להפוך אתרי הנאה אלה למזהמים הפוגעים במספר גדול של אנשים בכל הגילאים. בדיקת איכות המים בבריכות ומתקני ספא היא קריטית וחשוב לבצע אותה לאורך כל השנה ובעיקר לקראת חודשי הקיץ שכן שהייה במים מזיקים עלולה לגרום לבעיות בריאותיות קצרות וארוכות טווח.

איכות המים בהם אנו טובלים להנאתנו בין אם בבריכה, בג’קוזי, או בספא היא קריטית. לא אחת עלול לקרות שהעיניים שורפות ואדומות אחרי ביקור בבריכה, שהופיעו גירויים על העור אחרי ביקור באגן טבילה בספא או שהחלה צריבת שתן אחרי שהייה בג’קוזי. איכות המים במקומות אלה אינה תמיד תקינה, ולכן חשוב לבדוק אותם באופן רציף.

מלבד איכותם של המים עצמם אשר ממלאים את המתקן, במתקני הרחצה מוסיפים לעתים קרובות חומרים שונים, למשל כלור בבריכה או שמנים ומלחים בספא. ריכוזים גבוהים או נמוכים מידי של החומרים הללו, או שימוש בחומרים פגומים מלכתחילה עלולים לפגוע באיכות המים בהם אנו טובלים, רוחצים או שוחים, ולגרום למפגע תברואתי של ממש. בדיקות מי בריכה וספא המבוצעות כוללות בדיקות כימיות, פיסיקליות  ומיקרוביאליות. במקומות ציבוריים מומלצת עריכת בדיקה כל שלושה חודשים.

השלבים בבדיקת איכות המים במתקני פנאי וטיפול

  1. הגעת דוגם מים מוסמך (בעל רישיון ממשרד הבריאות) לאתר המבוקש.
  2. ביצוע בדיקות שטח: טמפרטורה, ערך הגבה pH, עכירות, כלור חופשי וכלור כללי.
  3. שקלול נתונים – גודל המתקן לעומת יחס המתרחצים ע”פ נוהל דיגום של משרד הבריאות.
  4. ביצוע בדיקות מיקרוביאליות בבריכות כוללות: קוליפורמים, סטאפ-אאראוס ופסאודומונס.
  5. ביצוע בדיקות מיקרוביאליות בג’קוזי וספא כוללות: ספירה כללית של חיידקים, קולי צואתי, פסדומונאס ולגיונלה.
  6. ביצוע אנליזות במעבדה מוסמכת לדיגומים שהתקבלו, על פי נהלי משרד הבריאות.
  7. מסירת דו”חות הממצאים המסכמות את איכותם התברואתית של מי השתייה, התייחסות לתקנים מומלצים ולתקנות בריאות העם.

אנו ב”גלית – החברה לאיכות הסביבה” מתמחים בביצוע בדיקות מי שתייה בהתאם לנהלים של משרד הבריאות. חברתנו בעלת וותק של יותר מעשרים שנה  בבדיקות מים שונות ומשתמשת במכשור המתקדם ביותר.

צרו קשר עוד היום עם המומחים שלנו, ואנו נבצע בדיקת איכות המים במתקני הפנאי והטיפול שלכם ובמידת הצורך נוכל להמליץ על הפתרון המתאים.

 

בדיקת מי נופש

להזמנת השירות השאירו פרטים:

×
דילוג לתוכן