בדיקת מי שתייה

אז מה אתה שותה?

שתית מים והרגשת טעם של כלור? מרגיש שהמים שאתה שותה אינם נקיים? ייתכן ושתית מים באיכות ירודה העלולים לפגוע בבריאותך, זו הסיבה לביצוע בדיקת מי שתייה

אחוז גדול מגופנו מכיל מים הנחוצים לנו כדי להתקיים ולכן שתיית מים באיכות טובה היא חשובה והכרחית. מי שאחראי על טיב המים הם הרשויות וחברות המים שעל אף פעולות טיהור המים שהן נוקטות, לעיתים ישנן “פרצות בגדר” המאפשרות זיהומי מים רגעיים ומתמשכים. זיהומים אלה עלולים לגרום לבעיות בריאותיות שונות בטווח הקצר והארוך, בעיקר לאוכלוסיות רגישות כמו תינוקות.

מספר מהמזהמים במים הם חסרי צבע טעם וריח וחלקם מסוכנים לצריכה במינון גבוה, לכן נדרשת בקרה על הרכב המים. מדינת ישראל הגדירה, ב”תקנות בריאות העם” תשל”ד 1974, מה הם 75 הפרמטרים לבדיקת איכות המים, מהו אופן דגימת מים נדרש, תדירות הדגימות ומיקומן.בדיקת מי שתייה

צוות גלית מיומן ומוסמך ע”י משרד הבריאות לביצוע הבדיקות בהתאם לחוק בכל עת ובכל אתר. בבואנו לבדיקת איכות מי שתייה אנו מבצעים סוגים שונים של בדיקות שמטרתן לתת תמונה מלאה של מצב המים ואיכותם. להלן סקירה קצרה של סוג הבדיקות:

בדיקות מיקרוביאליות – בדיקות אלה נועדו לאתר חיידקים שהימצאותם מרמזת על זיהום המים. קבוצות החיידקים הנבדקות הן: חיידקי קוליפורם, חיידקי קוליפורם צואתי, חיידקי סטרפטוקוקוס וספירה כללית של חיידקים.

בדיקות כימיות, פיסיקליות ורדיואקטיביות-הבדיקות כוללות: 

• 11 חומרים אי-אורגניים, כגון כספית, כרום, ניקל, עופרת ועוד. 
• 26 חומרים אורגניים מיקרו מזהמים נדיפים וחומרי הדברה, תוצרי לוואי של פעולות חיטוי המים. 
• 19 חומרים כימיים בעלי השפעה אורגנולפטית, הגורמים להפרעה בטעם המים, צבעם וריחם, אך אינם מזיקים לבריאות, כגון אבץ, גופרה, נחושת, כלוריד ועוד. 
• 4 פרמטרים פיסיקליים כגון חומציות המים, עכירותם ועוד. 
• קרינה רדיואקטיבית: פליטת קרני אלפא וביטא (אם ישנה חריגה באחת מהן, תיערך בדיקה לקרינה רדיואקטיבית לפי 18 פרמטרים שונים).

דגימות המים שנלקחו בתהליך הבדיקה מועברות למעבדה מוסמכת לאנליזה, שלאחריה מתקבל דו”ח תוצאות אשר כולל השוואה לתקן ולערכים רצויים. דו”ח זה קביל בבית משפט והרשויות מתחשבות בממצאים אלו בבואם לבצע פעולות לטיהור המים. בנוסף, המומחים שלנו מייעצים לגבי מגוון פתרונות לטיהור המים בביתך המבטיחים שתשתה רק מים צלולים ונקיים.

צלצל עוד היום להזמנת בדיקת מקצועית ממיטב המומחים שלנו.

כולנו היינו רוצים לחשוב שהמים שאנו שותים נקיים ובריאים. אולם לצערנו אין זה תמיד כך. איכותם של המים שאנו שותים הוא נושא רגיש ביותר וכל מי שבריאותו ובריאות משפחתו חשובה לו – מן הראוי שייתן עליו את הדעת. מיליוני אנשים נפגעים ואף מתים מידי שנה ממחלות הנגרמות כתוצאה מצריכת מים באיכות ירודה. גם במדינות מפותחות, עלולים המים שלנו להיות בלתי-ראויים לשתייה מסיבות שונות, ולכן חשוב לבדוק את איכות המים שלנו מידי פעם.

שני סוגי הזיהום הנפוצים ביותר במים שלנו הם:

  • זיהומים אורגניים – זיהומים מסוג זה כוללים מזיקים בקטריאלים כחיידקים טפילים ודומיהם וכן מינרלים וחומרים אורגניים אחרים אשר בריכוזים גבוהים עלולים להזיק לבריאות. מים המשמשים כמי שתייה צריכים להיות נקיים מאורגניזמים מזיקים היכולים לגרום למחלות ולפגיעה בלתי-הפיכה במערכות הגוף שלנו ובאיברים הפנימיים. כמו כן, חשוב שיהיו נקיים מריכוזים גבוהים של מינרלים וחומרים אורגניים אחרים שכן אלו עלולים להוות מצע להתרבותם של חיידקים, ווירוסים וטפילים בעתיד. זיהומים יכולים להתרחש כתוצאה מגורמים שונים לאורך שרשרת אספקת המים שלנו, לפגוע באיכות המים שאנו שותים ולסכן את בריאותנו.

 קבוצות החיידקים הנבדקות :

  • חיידקי קוליפורם
  • חיידקי קוליפורם צואתי
  • חיידקי סטרפטוקוקוס
  • ספירה כללית של חיידקים

זיהומי מתכות – המים שאנחנו שותים עלולים להכיל עקבות של מתכות מסוגים שונים מבלי שכלל נהיה מודעים להימצאותם. בדרך כלל לא נוכל לדעת שהם שם, זאת מכיוון שברובן לא ניתן להבחין דרך צבע המים וברוב המקרים לא נוכל גם לזהות אותן לפי הריח, או לחוש בטעמן. אולם כשמתכות שונות מצטברות במי השתייה שלנו הן עלולות לגרום לנזקים בריאותיים קצרי וארוכי טווח, בהם פגיעה בלתי-הפיכה באיברים פנימיים כמו הכבד והכליות. יש לקחת בחשבון כי במקרים רבים של נוכחות מתכות מזיקות במי השתייה שלנו, פתרונות ביתיים נפוצים לסינון המים כגון “תמי 4” או “בריטה” התבררו כבלתי-יעילים בניקוי סוגים שונים של מתכות בריכוזים גבוהים.

סוגי המתכות להן השכיחות הגבוהה ביותר לחלחל אל מי השתייה שלנו הן “מתכות כבדות”:

נחושת – גורמת לפגיעה בריריות הגוף ולעלולה להוביל לנזק בלתי הפיך במערכת העיכול, הכבד, הכליות ומערכת העצבים.  הנחושת עשויה להגיע למים כתוצאה מהתמוססות אביזרי צנרת.

ברזל – עודף ברזל בדם גורם לעייפות, חולשה, סחרחורות ועלול להוביל לפגיעה תפקודית בכבד ובלבלב. בריכוזים מסוימים גורם לטעם מר במי השתייה ולצבע עכור.  הברזל  יכול לזהם את מי השתייה מהתמוססות אביזרי צנרת העשויים מברזל או סגסוגת ברזל.

עופרת – מתכת זו מסוכנת בעיקר לילדים וגורמת להיחלשות העצמות ולפגיעה תפקודית באיברים שונים, בהם הכבד, הכליות והמוח.  ברוב המקרים העופרת מרעילה את מי השתייה כתוצאה מהזרמת שפכים תעשייתיים המחלחלים לצנרת, שימוש אסור או  בלתי מודע בעופרת להרכבת צנרת או מהימצאות עופרת בצנרת הארצית או העירונית.

אנו ב”גלית – החברה לאיכות הסביבה” מתמחים בביצוע בדיקות מי שתיה בהתאם לנהלים של משרד הבריאות. חברתנו בעלת וותק של יותר מעשרים שנה  בבדיקות מים שונות ומשתמשת במכשור המתקדם ביותר.

צרו קשר עוד היום עם המומחים שלנו, ואנו נבצע בדיקת איכות המים במתקני הפנאי והטיפול שלכם ובמידת הצורך נוכל להמליץ על הפתרון המתאים.

דילוג לתוכן