שאלות ששאלו אותנו בנושא בדיקת קרינה מרכב חשמלי והיברידי:
האם ישנם הבדלים בין סוגי הרכבים ההיברידיים ברמת הקרינה?
כן. עוצמת השדות המגנטיים הנוצרת ברכבים היברידיים שונה מרכב לרכב בהתאם ליצרן הרכב וסוגי הדגמים, וישנה אף שונות ברכבים שונים של אותו יצרן ואותו דגם.
אילו גורמים עשויים להשפיע על רמת הקרינה ברכב?
ישנם שני גורמים עיקריים אשר משפיעים על רמת הקרינה ברכב. הגורם הראשון תלוי במיקום יחידת הכח החשמלית ומעבר הכבלים ברכב: ככל שאתה קרוב אליהם, כך עולה החשיפה שלך למקור הקרינה. החשיפה לשדות מגנטיים מכבלים גבוהה יותר בקרבת רצפת הרכב ולעיתים עלולה להגיע לרמות קרינה חריגות. הגורם השני תלוי בתנאי הנסיעה, ובמיוחד בשינוי של מהירות הרכב (האטה/האצה/בלימה). שינויים אלה מעלים או מפחיתים את צריכת החשמל, ואיתה גם את רמת הקרינה הנפלטת מהרכב.
מהן הסכנות בחשיפה ממושכת לקרינה אלקטרומגנטית?
קרינה אלקטרומגנטית אמנם נחשבת לפחות מסוכנת מקרינה מייננת, אך גם לה עלולות להיות השפעות שליליות על בריאות האדם ותפקודו. מחקרים רבים נעשים בשנים האחרונות במטרה להצביע על הקשר בין חשיפה לקרינה לבין הופעתן של מחלות שונות, פגיעה בפוריות ופגיעה בתפקוד הקוגנטיבי. למעשה, הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן (IARCׂ) קבע בשנת 2001 כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן (חשיפה ממושכת) לשדה מגנטי ממוצע (על פני 24 שעות) העולה על 2 מיליגאוס הינם "גורם אפשרי לסרטן" (Possible Carcinogenic). קביעה זאת מבוססת על מחקרים שהראו כי בקרב אנשים החשופים לאורך זמן לשדה מגנטי שמעל 3-4 מיליגאוס, אחוז החולים בלוקמיה (סרטן הדם) היה גבוה פי אחד וחצי מאשר בקרב אנשים החשופים לשדה מגנטי בעוצמה נמוכה יותר.
האם אפשר לפנות לחברה המשווקת את הרכב במידה ונמצאה בו קרינה חריגה?
כן, בהחלט. כאשר ממצאי הבדיקה מצביעים על קרינה ברמה חריגה, ניתן לפנות עם הדו"ח שלנו לחברה המשווקת את הרכב כדי לבחון את הממצאים ולקבל מענה או פתרון בנושא. במקרים מסוימים, חברת הרכב עשויה להציע טיפול במערכת החשמלית כדי לצמצם את החשיפה לקרינה ברכב.
מדוע הבדיקה נעשית בשלושה גבהים ובתנאי נסיעה שונים?
הבדיקה בשלושה גבהים שונים – רצפת הרכב, אזור הישיבה, ומשענת הראש – ובמהירויות משתנות, מסייעת לייצר מיפוי מלא של רמות הקרינה ברכב בתנאי נסיעה מגוונים. שדות מגנטיים משתנים בהתאם למיקום, לרוב עם רמות גבוהות יותר קרוב לרצפת הרכב ויחידות ההנעה החשמליות. כמו כן, שינויים בתנאי הנסיעה (כגון האצה או האטה) משפיעים על רמות הקרינה הנפלטת מהמערכות החשמליות, ולכן חשוב לבדוק את הרכב בתנאים שונים לקבלת תמונת מצב מלאה ומדויקת.
במידה ונמצאה ברכב שלי קרינה גבוהה, האם יש לכם פתרון?
בהחלט! אנו מבצעים בדיקות קרינה יסודיות לרכבים חשמליים והיברידיים כדי לאתר בעיות פוטנציאליות. במקרה בו מתגלה קרינה גבוהה, אנו מציעים פתרון באמצעות שיתוף פעולה עם חברת SafeFields. המספקת פתרון מתקדם להפחתת קרינה, הזמין לחלק מדגמי הרכבים, באמצעות מערכת חדשנית לביטול אקטיבי של קרינה, המיועדת לשמור על בטיחות הנוסעים ללא פגיעה בביצועי הרכב.